niedziela, 9 sierpnia 2015

Biała koszula







fotografowała Agnieszka Gwozdowska
photoshopowała Agnieszka (i trochę ja)

        Dziś połączenie bieli i szarości, z dodatkiem łososiowego różu i pastelowej mięty. Kolorystycznie zestaw ten bardzo mi odpowiada, a nawet mogłabym rzec, że leży gdzieś u podstaw moich upodobań barwnych.
        Biała koszula, którą widzicie, jest moją jedyną klasyczną białą koszulą. Kupiłam ją chyba tylko dlatego, że podobno warto taką mieć (pomyślałam wtedy: 'na pewno się przyda'). Okej, wizualnie też mi się podoba i jest wygodna. Zakładam ją jednak rzadko, bo nie mogę się oderwać od skojarzenia, że w białej koszuli jest sztywno i niewygodnie. Serio, kiedy zaglądam do szafy, by coś wybrać - ona zwykle odpada na wstępie. Uprzedzenia te wzięły się chyba z czasów, kiedy byłam małą dziewczynką i przeżywałam katorgę niedzielnej elegancji. Pamiętam, że nienawidziłam tych gryzących i wiszących w kroku rajstop, aksamitnych sweterków i białych kołnierzyków. Było mi tak niewygodnie, że myśl o tym powracała do mnie regularnie przez cały dzień. A mama konsekwentnie co niedzielę ubierała nas w te piękne, acz mało przyjazne ubranka. Niczego jednak nie mam jej za złe. Były to czasy, kiedy jeszcze prawie nic nie było w sklepach i ludzie ubierali się po prostu w to, co mieli. Ja sama z resztą chyba nie dawałam jakichś specjalnie wyraźnych sygnałów, że ubrania mi przeszkadzają. Może czułam, że w niedzielę tak musi być i tyle.
        Obecnie, sama będąc mamą, dziwię się córce, gdy stajemy razem przed szafą i ona sama wyrywa się z prośbą o rajstopy i sukienkę. Może jej jest w tym wygodnie... A może ma tak silną potrzebę bycia damą?

4 komentarze:

  1. Doskonale rozumiem twoje uprzedzenia do koszuli, sama tez byłam często w nią wciskana. Każdy obiad u rodziny i każda niedziela spowodowała, że obecnie nawet gdy okoliczności tego wymagają pod marynarką ląduje zwykła bawełniana bokserka lub całość zamieniam na sukienkę - Koszuli mówię stanowcze nie, aczkolwiek sandałki to ty masz boskie :)

    Pozdrawiam ann

    http://czarnylincoln.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna koszula i ładnie wygląda całość, może czas pozbyć się uprzedzeń?:))

    OdpowiedzUsuń
  3. What a pretty combination of white shirt! Well done! :)
    Simimaus

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne klapki i biała koszula

    OdpowiedzUsuń